Instagram to niezwykle popularny serwis społecznościowy, z którego korzysta niemal każdy. Jak wiadomo, jego głównym zadaniem jest umożliwienie dzielenia się zdjęciami ze znajomymi lub, w przypadku kont o większych zasięgach, fanami. Instagram to świetne rozwiązanie nie tylko dla influencerów i celebrytów, ale także firm czy sklepów – platforma ta może okazać się świetnym sposobem na wypromowanie marki czy produktów. Jednak aby to zrobić, należy mieć określoną liczbę obserwujących po to, aby profil na Instagramie był bardziej ,,widoczny” dla innych użytkowników. Jak zwiększyć liczbę obserwujących i zasięgi? Jednym ze skuteczniejszych sposobów jest stworzenie perfekcyjnego i przyciągającego biogramu na Instagramie.
Biogram - co to?
Biogram, na Instagramie nazywany potocznie „BIO”, to krótki opis tuż pod zdjęciem na profilu użytkownika. Wyświetlać będzie się on każdej osobie, która odwiedzi konto. Jego treść może zawierać dosłownie wszystko (byle nie była niezgodna z zasadami Instagrama), jednak jeżeli zależy nam, aby konto zyskiwało popularność, przed napisaniem biogramu należy nieco się nad nim zastanowić.
Po co pisać biogram? Czy to naprawdę aż tak ważne?
Tak jak zostało wspomniane we wstępie, instagramowe BIO stanowi istotny element profilu – można go porównać do takiej jego wizytówki. Często zdążą się, że to właśnie dobrze napisane BIO skłania użytkowników Instagrama do zaobserwowania danego profilu, a każda jedna obserwacja sprawia, że staje się on coraz lepiej pozycjonowany.
Jak napisać biogram?
Wiedząc, co to biogram, jaka jest jego funkcja i znając jego istotność, na myśl może przychodzić pytanie, jak napisać go tak, by nikt nie mógł przejść obok naszego profilu obojętnie. Ogólne kryteria są dosyć intuicyjne. Biogram na Instagramie powinien być krótki I treściwy, ale jednocześnie przyjemny w odbiorze. Koniecznie należy uwzględnić informacje dotyczące charakteru profilu i sposobie, w jaki jest prowadzony. Niegłupim posunięciem jest ujawnienie czegoś o sobie – chociażby krótkiego wymienienia zainteresowań – by odbiorca poczuł z nami pewnego rodzaju więź, która skłoni go do zainteresowania się profilem.
Jak napisać bio - krok po kroku
Aby nie pogubić się w ogólnikach, oto zalecany sposób napisania biogramu na Instagramie. W tym poradniku biogram omawiany jest linijkami – tak bowiem powinien być pisany. Skąd wyłania się zasada numer zero (główna i najważniejsza):
Biogram ma być czytelny i przejrzysty. Najlepiej podzielić go na parę linijek, a w każdej powinno znaleźć się jakieś krótkie i chwytliwe hasło (limit znaków w całym BIO wynosi 150, a to bardzo mało).
Teraz czas na omówienie biogramu linijka po linijce.
- W pierwszej linijce powinna znaleźć się ogólna informacja na temat profilu – taka, która jaśnie i klarownie przedstawi odbiorcy, z jakim profilem ma do czynienia. W przypadku Instagrama firmowego najczęściej jest to specjalizacja firmy i jej nazwa, a przy osobie prywatnej – imię nazwisko i zawód (czym zajmuje się w życiu).
- W drugiej linijce warto rozwinąć informacje z pierwszej. Przykładowo, jeżeli przedstawiliśmy się jako artysta, w drugiej linijce warto wypisać rodzaje sztuki, którą tworzymy lub stosowane palety barw – co tylko uważamy za ciekawe i interesujące. W tej linijce dobrze przypasują się różnego rodzaju emotki, które mogą zastąpić przecinki i wizualnie urozmaicić BIO. Głównym celem jest przecież zwrócenie uwagi.
- Trzecia linijka to doskonałe miejsce do umieszczenia danych kontaktowych. Nie ważne czy będzie to email czy numer telefonu – coś koniecznie musi się pojawić tak, aby zainteresowany już (w końcu dodarł do trzeciej linijki!) odbiorca miał okazję poczuć więź z twórcą profilu i mieć z tyłu głowy, że jest on dla niego jak najbardziej dostępny.
- Dalsze linijki można przeznaczyć na nawiązanie lepszego kontaktu z odbiorcą – można dodać jeszcze parę faktów o sobie lub firmie. W BIO warto także umieścić lokalizację i (co bardzo ważne) link do strony internetowej.
Przykładowy biogram
Aby możliwie najlepiej zrozumieć idee biogramu, warto przejrzeć biogramy stworzone przez innych. By znaleźć przykłady biogramów, wystarczy włączyć Instagrama i obejrzeć popularne profile. Oto przykładowe (wymyślone na potrzeby artykułu) BIO na profilu Jana Kowalskiego – architekta, który zamieszcza niektóre swoje projekty na Instagramie, by wypromować swoją pracownię architektoniczną.
Jan Kowalski | mgr inż. architekt
🏡 Domy jednorodzinne 🏢Apartamenty 🏙️Urbanistyka
✉️ jan@kowalski.com.pl
✔️ Stały kontakt i dobre relacje z inwestorami
✔️ Architektura nowoczesna
✔️ Pracowania Warszawa ul. Architektów 33
Po więcej informacji: pracowniakowalskiego.com.pl
Jak można zauważyć, przedstawiony wyżej biogram jest czytelny, przejrzysty i wizualnie atrakcyjny. Informacje podane są hasłowo z zachowaniem hierarchii oraz wyposażone w przyciągacz wzroku w postaci emotek. Jeżeli dodać podobnie napisany biogram do ciekawego zdjęcia profilowego i nazwy użytkownika, ilość obserwujących na pewno mocno wzrośnie.
Insta marketing, czyli profesjonalnie przygotowane biogramy
Mimo, że powyżej przedstawiony został sposób napisania świetnego biogramu, to często wcale nie jest to takie łatwe. Z pozoru krótki tekst może bowiem przysporzyć wiele trudności. Opisana wcześniej metoda sprawdza się doskonale w większości kontach na Instagramie – jednak jeżeli myślimy bardzo poważnie o działalności na tej platformie, ciężko obyć się bez pomocy specjalisty.
Z pomocą przychodzi insta marketing, czyli profesjonalne wsparcie w prowadzeniu Instagrama. Jak działa Insta Marketing? Instagram marketing to po prostu reklama konta na Instagramie, która może wyglądać na różne sposoby. Samo BIO, nazwane wcześniej wizytówką, jest przecież swojego rodzaju reklamą profilu. Tak więc pomoc przy stworzeniu BIO może być niezbędna w zyskiwaniu zasięgów. Jednak, tu już słowem podsumowania, nie ważne, czy zdecydujesz się na płatną pomoc w stworzeniu BIO, czy zrobisz je samemu według podanego wcześniej wzoru – jedno jest pewne. Na swoim Instagramie trzeba mieć BIO.
Jeżeli potrzebujesz wsparcia w przygotowaniu swojej wyjątkowej Instagramowej wizytówki, to zapraszamy Cię do kontaktu!