Instagram feed - jak zaplanować idealny feed na Instagramie?

Instagram feed – jak zaplanować idealny feed na Instagramie?

Share:


Na Instagram trafiają codziennie miliony zdjęć i filmów. Przeciętny użytkownik najpierw natrafia na post, a jeśli ten przyciąga jego uwagę, przechodzi na profil autora. To właśnie wtedy następuje punkt kulminacyjny. Jeśli feed zaprojektowany jest w sposób przejrzysty, ciekawy i intrygujący, są duże szanse, że odwiedzający zostanie na dłużej, a może nawet zdecyduje się na kliknięcie przycisku „obserwuj”. Aby tak się stało feed musi być skomponowany we właściwy sposób, wyróżniający się z tłumu i przyciągający wzrok. Wśród setek tysięcy profili na Instagramie trzeba się wybić, aby odnieść sukces. Dlatego tak ważne jest odpowiednie planowanie.

Sprawdź naszą ofertę!


Zdobądź popularność i fejm na Instagramie! Oferujemy atrakcyjne ceny i rabaty, a gdy znajdziesz na rynku tańszą usługę, to ZAGWARANTUJEMY Ci korzystniejsze warunki kosztowe! Wypróbuj nas i …nie przepłacaj!

Sprawdź cennik usług

Jak zaplanować idealny feed na Instagramie?

Czasy, kiedy Instagram był platformą do dzielenia się swoimi prywatnymi zdjęciami ze znajomymi dawno minęły. Aktualnie jest to jedna z największych platform społecznościowych, ważny kanał komunikacji, źródło dochodu dla wielu twórców treści, a także miejsce, gdzie można wypromować swój własny biznes. W zależności od przeznaczenia, profil na Instagramie powinien być odpowiednio przygotowany i prowadzony. W inny sposób projektuje się profile prywatne, w inny zawodowe, a w jeszcze inny profile związane z działalnością zarobkową. Kluczem planowania powinno być wzbudzenie jak największego zainteresowania odwiedzających. Nie ważne, czy profil składa się z samych grafik czy tylko zdjęć. Każdy z nich można odpowiednio przygotować, należy jednak pamiętać o kilku zasadach.

Zasada nr 1: na pierwszym miejscu postaw jakość

Jeśli chcesz prowadzić wartościowy i interesujący profil musisz skupić się na wartości, jaką przedstawiają Twoje posty. Zamiast najpierw robić zdjęcie, a potem wymyślać sensowy opis, spróbuj zaplanować, co chcesz przedstawić, jak chcesz to pokazać i jak opisać, i dopiero wtedy zajmij się opracowaniem posta. Odwiedzający na pewno zauważą i docenią pracę, jaką wkładasz w tworzenie kolejnych publikacji. Z czasem zauważysz, jak Twoja tablica zaczyna przyjmować uporządkowany, logiczny kształt. Możesz zaplanować kilka postów w jednym temacie, przedstawić je w formie wstępu, rozwinięcia i zakończenia. Jeśli już obierzesz konkretny sposób działania, trzymaj się go, dzięki temu unikniesz chaosu i przypadkowości, a goście na Twoim profilu będą w stanie szybko zorientować się, jakiej tematyce jest poświęcony.

Zasada nr 2: planuj z wyprzedzeniem

Chcąc prowadzić profesjonalny profil swojej marki skup się na planowaniu contentu. Możesz to robić raz w tygodniu lub raz na miesiąc, ważne, żeby mieć pomysł na kilka wpisów do przodu. Dzięki temu unikniesz przestoju, który może niekorzystnie wpłynąć na zasięgi Twojego profilu.

Zasada nr 3: zatroszcz się o stronę wizualną

Instagram to platforma opierająca się na postach w formie grafik oraz zdjęć. Muszą one być właściwie przygotowane pod względem estetyki aby przyciągnąć uwagę potencjalnych obserwatorów. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, w jaki sposób zaplanować zwartość Twojego profilu, by była atrakcyjna dla odwiedzających.

Wybierz kolor przewodni

Utrzymywanie postów w podobnej kolorystyce sprawia, że feed wygląda schludnie i przejrzyście. Tak, jak ważne jest przygotowanie i obróbka pojedynczych zdjęć, tak należy pamiętać, aby stanowiły one spójną całość z pozostałymi postami. Jeśli stosujesz filtry to pamiętaj, że powinny ze sobą współgrać. Najlepszym pomysłem jest ograniczenie się do jednego schematu kolorystycznego.

Wykorzystaj biel i przestrzeń negatywną

Zdjęcia, na których dużo się dzieje w zestawieniu z podobnymi kompozycjami sprawiają, że profil wygląda na nieuporządkowany i chaotyczny. Trudno jest wyłapać motyw przewodni i skupić się na konkretnym poście. Aby tego uniknąć warto zastosować przestrzeń negatywną, np. w postaci białego obramowania zdjęcia. Nie musisz jednak dodawać do każdego postu takiej samej ramki. Możesz zdecydować się asymetryczne stosowanie takiego rozwiązania, możesz też dodawać ją do postów, które w Twojej ocenie zasługują na większą uwagę odwiedzających.

Planuj posty w ujęciu siatki zdjęć

Po wejściu na profil oczom każdego użytkownika ukazuje się siatka zdjęć. Dlaczego więc nie zrobić z niej użytku i nie wykorzystać jej jako całości? Możesz zdecydować się na układ kolumnowy, możesz podzielić jedno zdjęcie na cały rząd (lub więcej), możesz również opracować system publikowania postów naprzemiennie: grafika i zdjęcie, dzięki czemu otrzymasz ciekawy efekt. Im bardziej interesujący układ siatki tym większa szansa na pozyskanie zainteresowania Twoich odwiedzających.

Narzędzia do planowania postów na Instagramie

Aby w pełni wykorzystać potencjał właściwie zaprojektowanej siatki warto posłużyć się stworzonymi w tym celu narzędziami. W sieci dostępnych jest wiele aplikacji, które pomagają uporządkować feed, zorganizować publikacje oraz zaplanować posty. Przyjrzyjmy się niektórym z nich.

Planoly

Planoly to jedna z najpopularniejszych aplikacji do zarządzania profilem na Instagramie. Bezpłatna wersja oferuje dostęp do profilu z poziomu smartfona oraz komputera. Planoly daje możliwość dodawania multimediów nie tylko z pamięci telefonu lub dysku, ale też z wirtualnej chmury. Po zalogowaniu masz dostęp do swojej tablicy, widzisz wszystkie wcześniej dodane posty, masz możliwość je organizować oraz przenosić. Planoly umożliwia planowanie do 30 postów miesięcznie oraz podgląd siatki profilu jeszcze przed ich dodaniem. Jest to idealne rozwiązanie dla osób chcących zarządzać kontem wyłącznie za pomocą smartfona. Aplikacja daje też dostęp do podstawowych statystyk.

Later

Aplikacja Later działa podobnie do Planoly. Logując się na swoje konto masz dostęp do pełnej siatki profilu, możesz planować 30 postów miesięcznie oraz organizować feed jeszcze przed ich opublikowaniem. Przygotowując opis posta możesz dodawać hasztagi, lokalizację, a także oznaczać inne konta.

Preview

Powyższe aplikacje to podstawowe narzędzia, które będą niezastąpione w kreowaniu Twojego profilu na Instagramie. Jeśli chcesz, by liczba odwiedzających i obserwujących stale rosła, warto zastanowić się nad wykorzystaniem takiego rozwiązania. Planowanie postów to nie tylko świetny wygląd siatki, to również brak przerw w publikacji, szansa na lepsze zasięgi, a co za tym idzie na rozwój swojej marki na Instagramie.

Jest to jedna z ciekawszych propozycji dla osób chcących lepiej organizować swój Instagram. W przeciwieństwie do dwóch poprzednich aplikacji pozwala ona na stosowanie filtrów oraz używanie podstawowych narzędzi do obróbki zdjęć. Oprócz możliwości planowania rozmieszczenia postów w siatce przed ich wysłaniem, masz również możliwość wyboru pasujących do siebie filtrów. Preview nie ma miesięcznego limitu planowania postów. Dzięki tej aplikacji możesz zarządzać swoim kontem na Instagramie z jednego miejsca.

Podsumowanie - 5 kluczowych elementów

  1. Wybierz kolorystykę i styl

Pierwszym krokiem w zaplanowaniu idealnego feedu na Instagramie jest wybór kolorystyki i stylu. Warto wybrać kolorystykę, która będzie pasowała do Twojej marki oraz stylu, który będzie spójny z jej charakterem. Możesz zdecydować się na minimalistyczny, elegancki styl lub na bardziej kolorowy i ekstrawagancki, w zależności od branży, w której działa Twoja marka.

  1. Używaj wysokiej jakości zdjęć

Kolejnym ważnym elementem jest używanie wysokiej jakości zdjęć. Staraj się wykorzystywać zdjęcia o dobrej jakości, najlepiej w formacie kwadratowym, który jest charakterystyczny dla Instagrama. Jeśli nie masz profesjonalnego sprzętu, nie martw się, możesz wykorzystać światło dzienne lub posłużyć się różnymi aplikacjami, które pomogą Ci poprawić jakość zdjęć.

  1. Stwórz spójny układ

Kolejnym elementem, na który należy zwrócić uwagę, jest układ zdjęć. Staraj się tworzyć spójny układ, w którym każde zdjęcie pasuje do siebie i tworzy piękny całościowy efekt. Możesz zdecydować się na układ kafelkowy lub na alternatywne dodawanie zdjęć, w zależności od Twojego stylu.

  1. Planuj i harmonizuj kolory

Planowanie i harmonizacja kolorów to kluczowy element w budowaniu idealnego feedu na Instagramie. Warto zdecydować się na kolorystykę, która będzie pasowała do Twojej marki oraz harmonizować kolory każdego zdjęcia, aby stworzyć spójną całość.

  1. Planuj i harmonizuj kolory

Estetyka to kluczowy element w tworzeniu idealnego feedu na Instagramie. Staraj się wybierać zdjęcia, które są estetyczne i harmonijne, a także dobieraj filtry i efekty, które będą pasowały do Twojego stylu i kolorystyki.

Oceń artykuł za pomocą serduszka:

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Jak na razie brak głosów! Zostań pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Polecane wpisy

Prywatne wiadomości na Instagramie - specyfika
Prywatne wiadomości na Instagramie – specyfika

Instagram to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Instagram to zarówno strona internetowa, jak...

Filtry na Instagramie - jak ich używać
Filtry na Instagramie – jak ich używać

Graficzna forma tworzenia historii, jaką jest fotografia, zmieniła się nieodwracalnie z powstaniem socjal...