Promowanie Instagrama - jak wypromować konto na Instagramie?

Promowanie Instagrama – jak wypromować konto na Instagramie?

Share:


Instagram to w dzisiejszych czasach najbardziej popularny portal społecznościowy, który można wykorzystać na różne sposoby. Na Instagramie można umieszczać zdjęcia ze swojego codziennego życia, komunikować się ze znajomymi, a także skutecznie promować własny biznes. Wielu początkowych użytkowników zastanawia się w jaki sposób można wypromować swoje konto Instagram bezpłatnie (za darmo) lub też płatnie. Warto zapoznać się z kilkoma praktycznymi poradami na ten temat.

Najważniejsze wskazówki dotyczące skutecznego promowania konta na Instagramie

Zastanawiając się jak się wypromować na Instagramie, należy przede wszystkim wymyślić dobrą nazwę, powinna być łatwa do zapamiętania, krótka, może tez być związana z daną marką, czy obszarem, którym chce się zajmować. Kolejną kwestią jest dokładne sformułowanie obszaru swojego zainteresowania. Followersi powinni dokładnie wiedzieć kogo obserwują i czym ten ktoś się zajmuje. Dodatkowo można wrzucić emotikony, które nawiązują do tematyki konta.

Promowanie Instagrama firmowego ale i  też zwykłego wiąże się także z koniecznością wstawiania regularnych postów. Zdjęcia musza mieć bardzo dobrą rozdzielczość, a także wysoką jakość. Można także zadbać o to, aby wszystkie zdjęcia były wykonane w takim samym stylu. Dzięki temu konto będzie się wydawało bardziej profesjonalne i spójne. W tym celu, dobrze jest np. wykorzystać ten sam filtr. Warto nauczyć się korzystać z różnych programów graficznych.

Nieodłączną częścią Instagrama są hasztagi. Nie warto tworzyć za dużo własnych. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie hasztagów, które należą do danego obszaru zainteresowań. W ten sposób można skutecznie dotrzeć do odbiorców zainteresowanych tematem. Dobrze jest skompletować np. 30 hasztagów najbardziej pasujących do konta, zamiast tworzyć zbyt duży spam. W każdym przypadku warto pilnować ograniczeń na Instagramie!

Posty należy tworzyć w ciekawy sposób, można np. wykorzystać technikę storytelling. Doskonale przyciąga ona użytkowników.

Częstotliwość postów i inne ważne kwestie

Bardzo ważna jest odpowiednia częstotliwość dodawanych postów. Dobrą zasadą, której przestrzega mnóstwo popularnych influencerów to wstawienie 2 – 5 postów każdego dnia. Jest to idealna częstotliwość. Kreując swój Instagramowy świat, trzeba być także jak najbardziej autentycznym. Należy pokazać swój prawdziwy charakter i osobowość.

Aby nawiązać współprace ze znanymi markami, należy wysyłać do nich wiadomości prywatne. Dobrym pomysłem jest także nagranie dla nich krótkich materiałów wideo, czy wysyłanie materiałów graficznych. Kolejną kwestią jest zaznaczanie lokalizacji, gdy wrzuca się jakieś posty. Jest to ważne, ponieważ Instagram zwiększa popularność takich postów.

Jak wspomniano wcześniej, wrzucana zdjęcia powinny być dobre jakościowo i wyraźne. Należy także poddać je odpowiedniej obróbce. Instagram pozwala wykorzystać kilka filtrów, jednak bardziej profesjonalnym rozwiązaniem jest skorzystanie z aplikacji przeznaczonych konkretnie do obrabiania zdjęć.

W kontekście częstotliwości publikowania postów warto zapoznać się z artykułem – Kiedy publikować posty na Instagramie. Ważne też jest promowanie postów!

Kontakt z innymi użytkownikami

W promowaniu konta na Instagramie bardzo ważne jest także nawiązanie kontaktu z innymi użytkownikami. Można komentować inne profile, brać udział w konkursach i rozdaniach. Jednak bardzo ważne jest to, aby czynić to naturalnie. Krótkie hasła, które tak naprawdę nic nie wnoszą nie są dobrym rozwiązaniem.

Zasada utrzymywania kontaktu z innymi użytkownikami działa także w drugą stronę. Należy odpowiadać na wiadomości, które inni użytkownicy pozostawili na profili. Regularna reakcja na ślady pozostawione przez obserwatorów, sprawia, że chętnie oni wracają

Reklamując jakieś produkty czy usługi, należy też pamiętać o oznaczaniu marek. W ten sposób osoby obserwujące daną markę, mogą łatwiej trafić na konto i chętnie na nie wrócić.

Wypromowanie się na Instagramie - o czym jeszcze warto wiedzieć?

Promowanie na Instagramie wymaga wytrwałości i regularności. Tylko w taki sposób można osiągnąć zamierzony cel. Duże znaczenie ma także planowanie. Warto wcześniej zastanowić się po co prowadzi się konto, jaki cel chce się osiągnąć i do kogo dotrzeć. Warto dokładnie określić plan swojego działania, tak aby w praktyce łatwiej było go realizować.

Influencerzy, którzy osiągnęli sukces często korzystają ze specjalnych aplikacji ułatwiających prowadzenie konta. Planują tam jakie posty dzienne wstawiać, jakie Stories nagrywać i o kontakty z jakimi markami dbać. Prowadząc swoje konto, nie można zaniedbywać żadnych marek współpracujących. Nie można też przesadzać z promowaniem tych samych produktów i marek przez cały czas.

Czasem dobrym rozwiązaniem jest organizowanie rozdań dla obserwujących. Jest to typowy zabieg, który pozwala zwiększać zasięgi i wzbudzić większe zainteresowanie oraz zaufanie obserwatorów.

Instagram to jeden z najbardziej popularnych portali społecznościowych. Korzystając z niego umiejętnie, można osiągnąć duży sukces, jednak konkurencja jest dzisiaj bardzo duża i wybicie się nie jest takie łatwe. Warto więc skorzystać z kilku sprawdzonych porad i wskazówek, aby konto zyskało rzesze wiernych obserwatorów.

Bezpłatne promowanie Instagrama czy płatne - co wybrać?

Promując swoje konto bezpłatnie, a więc za darmo nastaw się na pracochłonność projektu, którego się podejmujesz. Efekty działań związanych z promowaniem profilu Instagram pojawiać będą się stopniowo i po czasie. Uzbrój się w cierpliwość!

Alternatywą do działań bezpłatnych jest płatne wsparcie – naszą ofertę w zakresie promocji kont na Instagramie możesz poznać tu: https://instamarketing.pl/cennik/.

Oceń artykuł za pomocą serduszka:

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Jak na razie brak głosów! Zostań pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Czy promowanie na Instagramie działa?

Tak, sprawdź ofertę Insta Marketing w zakresie promowania – https://instamarketing.pl/cennik/.

Ile kosztuje promowanie posta na Instagramie?

Koszt promowania posta uzależniony jest od wielu czynników – targetu, budżetu, deklarowanych stawek.

Jak promować firmę na Instagramie?

Zgłoś się do nas, pomożemy Twojemu profilowi urosnąć!

Polecane wpisy

Filtry na Instagramie - jak ich używać
Filtry na Instagramie – jak ich używać

Graficzna forma tworzenia historii, jaką jest fotografia, zmieniła się nieodwracalnie z powstaniem socjal...

Jak dobierać hahshtagi na Instagramie
Jak dobierać hashtagi na Instagramie?

Hashtagi na Instagramie są jednym z najważniejszych elementów wpływających na widoczność postów. Dzięki...