Instagram dla branży fitness - jak zacząć i czego nie robić?

Instagram dla branży fitness – jak zacząć i czego nie robić?

Share:


Wiele osób marzy o zmianie sylwetki, nawyków żywieniowych i ogólnie swojego stylu życia. Zanim podejmą się jakiejkolwiek zmiany, poszukują wskazówek, inspiracji i motywacji do działania. Wybór bardzo często pada na instagram, który pełen jest zdjęć wysportowanych i silnych sylwetek, kolorowych talerzy ze zdrowym jedzeniem czy też przyciągających ofert współprac treningowych i dietetycznych.

Sprawdź naszą ofertę!


Zdobądź popularność i fejm na Instagramie! Oferujemy atrakcyjne ceny i rabaty, a gdy znajdziesz na rynku tańszą usługę, to ZAGWARANTUJEMY Ci korzystniejsze warunki kosztowe! Wypróbuj nas i …nie przepłacaj!

Sprawdź cennik usług

Spora część kont z branży fitness działa już bardzo długo, mają imponujące liczby osób obserwujących i wszechobecne zaufanie co do ich wiedzy czy przekazywanych treści. Mimo to, co rusz pojawiają się nowe osoby, które chcą zacząć prowadzić konta w branży fitness, starają się pozyskać followersów, wstawiają codziennie posty i relacje, a konto nadal nie ma dużego zainteresowania. Warto więc zastanowić się, jak dobrze zacząć i czego się wystrzegać przy prowadzeniu fit konta na instagramie.

Na początku zastanów się, w jakim celu zakładasz konto w branży fitness

Jeśli sport i zdrowe odżywianie to Twoja pasja, kształcisz się w tym temacie, masz ogromną wiedzę z zakresu diet czy treningów i pragniesz ją komuś przekazać, to założenie takiego profilu jest jak najbardziej dla Ciebie. Jeśli jednak zakładasz profil, gdyż jesteś nastawiony na zarobki ze swojej działalności w sieci, uważając, że branża fitness jest teraz modna i bardzo opłacalna, to możesz się mocno rozczarować. Musisz mieć przede wszystkim pomysł na siebie i sposób przekazywania treści, minimum podstawową wiedzę w temacie oraz znaleźć coś, co wyróżnia Cię na tle innych.

Mam już profil - co dalej?

Teraz nadszedł czas na zainteresowanie innych swoim kontem. Na początku można zadbać o to, by pierwszymi obserwatorami byli Twoi znajomi lub rodzina. Reszta followersów przyjdzie z czasem, w zależności od tego jak będziesz prowadzić swój profil. Następnie zrób sobie plan, w jaki sposób zamierzasz zamieszczać treści. Posty muszą być przemyślane, zawierać wiedzę zarówno merytoryczną, jak i przystępną dla innych, opatrzone ciekawą infografiką lub zdjęciem zgodnym z treścią. Warto wstawiać relacje, które wniosą ciekawe informacje do życia innych osób. Wystrzegaj się boomerangów wstawianych na siłę, „bo dawno nic nie wstawiłem/am” oraz słabych zdjęć, które mają na sobie masę nikomu niepotrzebnych filtrów i gifów. Plan działania jest ważny, dzięki niemu konto będzie prowadzone systematycznie a co za tym idzie – będzie wzbudzać zainteresowanie.

Instagram obecnie bardzo promuje reels – krótkie filmiki. Warto je nagrywać, ponieważ to kolejny sposób na zbudowanie swojej społeczności. Dużą popularnością cieszą się pomysłowe rolki nakręcane podczas gotowania czy treningu.

Znajdź coś, co Cię wyróżni

Czasem mamy wrażenie, że wszystko zostało już powiedziane. Nic bardziej mylnego. Nadal mamy do dyspozycji sporo treści, które możemy przekazać. Ważne jest, aby zrobić to w sposób jak najbardziej kreatywny. Mamy szerokie pole do popisu. W Internecie można znaleźć masę programów do tworzenia grafiki. Jeśli zrobisz pomysłową, merytoryczną infografikę i dołożysz do tego przystępny opis – zainteresowanie innych masz jak w banku. Często dzieje się tak, że obserwujący zapisują posty właśnie ze względu na informacje, które im się przydają i do których mogą sobie później wrócić. Robisz piękne ujęcia z treningów, zdjęcia jedzenia a może masz predyspozycje do nagrywania filmików i potrafisz zrobić je tak, że inni nie mogą oderwać od nich oczu? Możliwości jest wiele, trzeba tylko znaleźć niszę i działać w tym kierunku.

Bądź kreatywny i szczery w tym co robisz

Ludzie od razu wyczują czy osoba, która prowadzi fit konto, robi to z zamiłowania czy z racji obowiązującej mody. Jeśli chodzi o to drugie, to musisz pamiętać o jednej, bardzo ważnej rzeczy. Masz prawo inspirować się innymi twórcami, ale nigdy nie kopiuj ich treści! To stawia Twój profil w bardzo złym świetle, a prawda zawsze wyjdzie na jaw. Chcąc prowadzić konto w tak obleganej branży, jaką jest branża fitness, musisz mieć na siebie pomysł, ale nigdy nie kopiuj tego, co ktoś już zamieścił. Szanuj pracę innych i postaw na swoją różnorodność i wyobraźnię.

Tak jak było wspomniane na początku, warto jest posiadać minimum podstawową wiedzę w temacie fitnessu i wszystkiego, co z nim związane. Dobrze jest, jeśli dalej się kształcimy, poszerzamy wiedzę, czytamy badania naukowe i potrafimy wyciągnąć z nich wnioski. Jest to branża, która cały czas się rozwija, nie możemy więc stać w miejscu. Musimy mieć świadomość, że nasze treści trafiają do różnych osób. Jeśli zamieścimy jakieś błędne informacje co do diety, suplementacji lub wykonywania treningów, może zdarzyć się tak, że zrobimy komuś tym krzywdę. Warto więc upewnić się co do wstawianych treści, żeby nie przyniosły one przykrych konsekwencji.

Współprace reklamowe

Konta z dużą społecznością mogą się spodziewać licznych propozycji współpracy. Należy pamiętać, że nie każda współpraca Ci się opłaci. Nie ma sensu reklamować wszystkiego jak leci, dbając tylko o swój zarobek. Twój profil może przez to stracić na autentyczności, widzowie nie będą mieli do Ciebie zaufania a co za tym idzie? Stracisz zasięgi i obserwujących. Dobrze jest rozważnie wybierać współprace, najlepiej te, które faktycznie kojarzą się z Twoim kontentem. Raczej nie znajdziemy osoby, która ma ochotę na reklamę mopa na relacji osoby, która na co dzień wstawia wskazówki dotyczące odchudzania. Relacja zostanie czym prędzej przeklikana. Przykład może dobitny, ale jakże prawdziwy.

Obserwujący doceniają twórców, którzy najpierw dość solidnie przetestują produkt, zanim go polecą innym. Wiedzą też, że na takich profilach mogą spodziewać się rzetelnych opinii na temat tego, co jest reklamowane. Przekłada się to na sprzedaż danego produktu, a co za tym idzie? Ty zyskujesz zaufanie odbiorców i zarobek, odbiorca zaś dobry i sprawdzony produkt.

Jeśli chcesz, aby Twój profil cieszył się uznaniem, najlepiej bądź po prostu sobą. Bądź szczery i autentyczny w tym co robisz, a na pewno odniesiesz ogromny sukces.

Oceń artykuł za pomocą serduszka:

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Jak na razie brak głosów! Zostań pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Polecane wpisy

Ograniczenia i limity na Instagramie
Ograniczenia i limity Instagrama

Dowiedz się jakie ograniczenia występują na Instagramie. Sprawdź co znaczą poszczególne ograniczenia, które...

Instastory – co to jest? Funkcje i możliwości
Instastory – co to? Funkcje i możliwości

Relacje, czyli Instastories użytkownicy Instagrama widzą niemal codziennie. Korzystają z nich zarówno osoby...