Wyjątkowe zdjęcie to aż i jednocześnie zaledwie 80-90% sukcesu na Instagramie. Instagram bowiem jest platformą dla typowych wzrokowców. Co jednak zrobić aby zwiększyć zaangażowanie pod postami i zachęcić swoich jak i tych potencjalnych odbiorców do interakcji pod publikowanymi postami na Instagramie?
Sprawdź poniżej i publikuj swoje posty skuteczniej. Poznaj wzór na idealny opis pod zdjęciem na Instagramie!
Podstawowe założenia
Publikowane na Instagramie zdjęcia powinny cechować się dłuższym opisy zachęcające użytkowników do komentowania. Opis pod zdjęciem powinien zawierać co najmniej kilka zdań. Przygotowując opis spróbuj opowiedzieć coś o swoim dniu, pomysłach, planach czy też zainteresowaniach. Poleć swoim odbiorcom produkt, spróbuj zadać krótkie pytanie… Postaraj się przygotować opis zdjęcia tak, aby użytkownik mógł się czegoś dowiedzieć o osobie prowadzącej profil, publikowanym zdjęciu lub sytuacji prezentowanej na zdjęciu.
Pamiętaj, że celem opisu jest zachęcenie odbiorców do komentowania Twoich zdjęć!
Wielojęzyczne opisy postów na Instagramie
W Polsce mieszka około 38 mln obywateli, z czego w Polsce z Instagrama korzysta blisko 7 milionów użytkowników. 59,10% użytkowników Instagrama w Polsce to kobiety! Globalnie natomiast Instagram posiada 1 miliard aktywnych użytkowników.
Jaki z tego wniosek? NIE ZAMYKAJ SIĘ NA POLSKĘ.
Przygotowując opis do zdjęcia na Instagtamie wykorzystaj znajomość języków, które znasz! Przygotuj opis w języku ojczystym oraz tym, który znasz dodatkowo – może to być angielski, niemiecki, francuski, rosyjski, ukraiński, hiszpański, itd. Jeżeli język obcy to problem, skorzystaj z translatora.
Rekomendujemy prowadzenie profilu Instagram i publikowanie postów w sposób dwujęzyczny, tak aby każdy post zawierał opis w j. polskim (na górze) oraz tłumaczenie np. na j. angielski (pod wersją polską).
2 wersje językowe pozwolą Ci dotrzeć do większej liczby odbiorców. Przykują również uwagę odbiorców, którzy nie władają polszczyzną lub angielszczyzną.
Czy długość opisu ma znaczenie?
Opis na Instagramie może zawierać 2200 znaków – sprawdź więcej informacji o ograniczeniach i limitach Instagrama.
Rekomendujemy nie przygotowywać zbyt długich postów – większość internautów nie będzie miało chęci i czasu zapoznać się z długimi opisami. Odstąpić od tej reguły możesz w przypadku, gdy Twoi odbiorcy lubią historie i są do nich przyzwyczajeni, a Instagrama prowadzisz w formie bloga.
Opis powinien cechować się umiarkowaną długością, tak aby nie odstraszał potencjalnych odbiorców.
Struktura opisu posta na Instagramie
Zalecamy przygotowywanie opisów do postów tak aby były czytelne w odbiorze dla użytkowników konsumujących Twoje treści. Wystrzegaj się misz-maszu, nieczytelnych i przekombinowanych czcionek. Przygotowując opis do zdjęcia na Instagramie kieruj się zasadą simple the best!
Proponujemy ujednolicić formę posta, tak aby jego struktura wyglądała tak jak poniżej:
Polish version
.
English version
___
Hashtags