Instagram dla firm - czy to ma sens? Informacje i porady

Instagram dla firm – czy to ma sens? Informacje i porady

Share:


Prowadzić biznes bez skutecznych działań marketingowych, to jak próbować usmażyć jajecznicę na parapecie. Można próbować, ale i efekt będzie mizerny. Do skutecznych działań promocyjnych należy aktywność na mediach społecznościowych.

Dlaczego Instagram z punktu widzenia przedsiębiorcy jest tak dalece istotny i czy sama platforma stwarza odpowiednie warunki do reklamowania swoich produktów i usług? W jaki sposób można dotrzeć za pośrednictwem tego medium do potencjalnych klientów?

Inkubator trendów

Analizując rozmaite kanały dotarcia z ofertą biznesową do potencjalnych klientów, nie sposób nie zauważyć, że social media są idealnym punktem wyjścia. Zrzeszają ogromną ilość użytkowników i stwarzają niebywałe możliwości. Za ich pośrednictwem można postawić na reklamę wyświetlaną wg wybranego przez siebie klucza lub prowadzić fanpage firmowy. Jednym z ciekawszych kanałów dotarcia jest Instagram. Czym on się charakteryzuje i dlaczego właśnie na tej platformie warto się skupić?

Instagram to aplikacja powstała w 2010 roku, która opiera się na treściach wizualnych. Użytkownicy serwisy skupiają się na publikacji zdjęć i niedługich materiałach wideo. To właśnie w obrębie tego serwisu promuje się nowe trendy i premiuje się za pomysłowość. Premiuje ilością followersów. Jak to przekuć w sukces biznesowy? O tym w dalszej części artykułu.

Jak podejść do tematu?

Kreatywność jest kluczem do sukcesu. Ludzie lubią podążać za ciekawymi, niebanalnymi koncepcjami. Decydując się na prowadzenie konta firmowego, warto skupić się na pomysłach. Dobrej jakości zdjęcia, które ukażą dany produkt bądź usługę z różnych perspektyw, mogą okazać się strzałem w dziesiątkę. Po pierwsze przykują one uwagę odbiorców. Ludzie w swej masie są wzrokowcami. Treści wizualne bardziej do nich przemawiają niż ściany tekstu, nawet i poprawnie napisanego. Publikować też można zdjęcia ukazujące życie firmy i jej aktywność na zewnątrz. Buduje to, co najcenniejsze z punktu widzenia marketingu, a mianowicie świadomość marki u potencjalnych klientów. Można też wrzucić jakiś niedługi materiał wideo, który przybliży klientom firmę, jej działalność oraz oferowane produkty.

Instagram a profil biznesowy

Instagram został już zauważony przez agencje reklamowe i przedstawicieli świata biznesu. Możliwości, które stwarza ten serwis, są niezwykle kuszące. Portal ten wprowadził jakiś czas temu możliwość zakładania profili biznesowych. W tym miejscu warto podkreślić bezmiar korzyści wynikających z tego udogodnienia. Zacząć można od możliwości podania podstawowych danych kontaktowych do firmy. Sprzyja to nawiązaniu kontaktu z klientami.

Kolejną kwestią jest szansa na wypromowanie się za pomocą reklam. Takie możliwości oferowane są również i na innych social mediach, ale istnieje pewna zasadnicza różnica między IG a TikTokiem. Na czym ona polega? Otóż w przypadku popularnego TikToka decydując się na publikację reklamy, płaci się solidne pieniądze za czas trwania kampanii. Mowa tu o kwocie sięgającej nawet 200 dolarów. Inaczej sprawa wygląda na Instagramie, gdzie wysokość opłaty zależna jest od efektywności całej kampanii reklamowej. Proces efektywności można na bieżąco śledzić i analizować. Użytkownik ma dostęp do różnych typów reklam, w tym publikacji artykułów sponsorowanych.

Profil biznesowy jest też przydatny w celach promocyjnych. Decydując się na publikację ciekawych treści wizualnych, można przyciągnąć uwagę użytkowników serwisu. Niegłupim pomysłem jest wykorzystanie tak zwanego lolcontentu, czyli krótkich a humorystycznych zdjęć, memów czy filmików.

Cenne wskazówki

Decyzja o prowadzeniu profilu biznesowego na Instagramie ma sens i może stanowić punkt zwrotny dla firmy. Oczywiście należy pamiętać o tym, że ów profil musi być prowadzony starannie i ciekawie. Jak zaistnieć w świadomości konsumentów i przekuć ich w przyszłych klientów? Oto garść cennych porad, których bagatelizowanie może przynieść odwrotne skutki od zamierzonych.

  • Regularność. Podstawową kwestią w prowadzeniu profili biznesowych na mediach społecznościowych, w tym i na Instagramie jest regularna aktywność. Należy publikować na bieżąco treści, które dotrą do świadomości użytkowników. Buduje się w ten sposób świadomość istnienia marki i zwiększa to szansę na zainteresowanie ofertą firmy.
  • Content. Bez dbałości o treści nie da się na dłużej przyciągnąć odbiorców. Dobrze napisane posty, odrobina poczucia humoru i ciekawe zdjęcia ukazujące produkty znajdujące się w ofercie firmy oraz wydarzenia z jej życia to absolutna podstawa.
  • Hasztagi. Dotarcie do ściśle skonkretyzowanej grupy odbiorców odbywa się za pomocą tak zwanego hasztagu. Należy o tym pamiętać, publikując jakiekolwiek treści na łamach profilu biznesowego.
  • Komunikacja. Działania marketingowe na Instagramie odbywają się nie tylko w sferze dobrze przemyślanego contentu. To także właściwa komunikacja z odbiorcami treści. Trzeba o tym pamiętać na co dzień. Zaleca się w miarę możliwości odpowiadać na bieżąco na pojawiające się pod postami komentarze i pamiętać o odpowiednim języku komunikacji.
  • Inspiracje. Nieszablonowość jest w cenie. Sukces biznesowy na podstawie niekonwencjonalnych pomysłów jest nieomalże pewny. Warto ukazywać swoje produkty w odmienny sposób. To z pewnością przyciągnie uwagę odbiorcy treści.
  • Analiza. W zasadzie to od tego punktu należałoby zacząć. Nim padnie decyzja o aktywności na Instagramie, warto prześwietlić działania i język komunikacji obecny u konkurencji w ramach tej samej branży. Dzięki temu zyskać można niezbędną wiedzę na temat tego, jak działać, aby być skutecznym.
  • Nauka. Warto uczyć się zarówno na błędach swoich, jak i konkurencji.

Podsumowanie

Prowadzenie profilu biznesowego na Instagramie ma sens, ponieważ jest kanałem stwarzającym niebywałe warunki do promocji biznesu. Za sprawą odpowiednich działań dotrzeć można do sporego grona odbiorców. To z kolei przyczynia się do budowy świadomości marki u odbiorców treści. To jednak nie wszystko, bo przecież nic nie stoi na przeszkodzie, aby umieścić specjalny odnośnik kierujący na witrynę firmy. O ile profil biznesowy prowadzony jest w sposób ciekawy, nieszablonowy i przekonujący, zwiększają się szansę na wzrost ruchu organicznego i konwersję. Komu na tym nie zależy? Przecież o to właśnie chodzi w sprawnie prowadzonych działaniach marketingowych.

Oceń artykuł za pomocą serduszka:

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Jak na razie brak głosów! Zostań pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Czy każda firma może mieć konto na Instagramie?

Tak, absolutnie każda.

Czy do założenia konta firmowego niezbędne są jakieś dokumenty firmowe?

Nie, do założenia konta firmowego nie potrzebujesz żadnych dokumentów firmowych.

Polecane wpisy

Instagram dla matek - jak zostać popularną instamatką
Instagram dla matek – jak zostać popularną instamatką?

Świat idzie do przodu, a razem z nim my i nasze social media....

Instagram viewer - co to i jak korzystać?
Instagram viewer – co to i jak korzystać?

Instagram viewer to narzędzie, które pomaga Ci zobaczyć liczbę wyświetleń, jakie otrzymały stories...