Ankieta na Instagramie - jak zrobić?

Ankieta na Instagramie – jak zrobić?

Share:


Instagram jest popularnym narzędziem służącym zarówno do autopromocji, jak i do reklamowania swojego biznesu. Dzięki kilku chwytom można zaabsorbować użytkowników na tyle, że z chęcią będą wracać na dany profil.

Na liście działań marketingowych nie może zabraknąć opcji publikowania ankiet. Co one wnoszą i jak można je wykorzystać? Jak podejść do tematu ich publikacji i jak się za to zabrać? Warto rzucić okiem na tę szalenie ciekawą i dość popularną opcję na Instagramie.

Absorbcja uwagi

Istnieją pewne działania, które mimowolnie przyciągają i angażują użytkowników Instagrama. Umieszczanie ankiet jest właśnie taką aktywnością, przy której followersi często się zatrzymują. Influencerzy za pomocą prostych ankiet komunikują się z odbiorcami. Pozwalają im decydować w prostych sprawach i udowadniają za pośrednictwem swoich zdjęć wrzucanych na InstaStory, że ich opinia ma moc sprawczą. To bardzo dobre podejście, które buduje zasięgi profilu i wpływa tym samym na popularność. Podobnie rzecz ma się z twórcami contentu na takich platformach jak YouTube czy Twitch. Pytania zawarte w ankiecie dotyczą tematyki materiałów, które miałyby się pojawić na kanale. Osoby śledzące takiego twórcę decydują o treści. Buduje to pozycję streamera i wpływa na jego popularność, zasięgi i większe możliwości zarabiania na reklamach.

Możliwość publikowania ankiet jest również ciekawa z pozycji profilu biznesowego. Dlaczego? Otóż taka forma aktywności na swoim InstaStory pozwala wybadać preferencje użytkowników portalu, jego oczekiwania. Taka wiedza jest na wagę złota, ponieważ pozwala ją przekuć w namacalne korzyści. Wystarczy się tylko dostosować do tych oczekiwań. Drugą korzyścią w tym przypadku jest publikacja contentu, który absorbuje uwagę osoby śledzące profil. W lekkim być może i humorystycznym tonie można zagospodarować uwagę followersów.

Do czego potrzebna ankieta?

Funkcja ta jest na tyle ciekawa, że pozwala osiągnąć kilka celów. Powyżej została opisana możliwość absorbowania czyjeś uwagi. Zdobycie atencji nie jest jedyną korzyścią wynikającą z publikowania ankiet. Przede wszystkim takie działanie pozwala dokładniej poznać swoich odbiorców. Dzięki temu użytkownikom Instagrama poszerza się optyka związana z działalnością na tym portalu społecznościowym. Poznając preferencje followersów, można dostosować swoje treści. Dzięki takiemu działaniu stworzyć można swoje własne, szalenie ciekawe community. Humorystyczne wstawki sprzyjają z kolei angażowaniu się użytkowników Instagrama, a taka aktywność działa zawsze na plus.

Za pośrednictwem ankiet można się czegoś dowiedzieć. Nie ma to, jak testy z wiedzy, które przynoszą użytkownikowi ciekawe i być może przydatne informacje. Uczenie się poprzez zabawę to bardzo dobry pomysł. Dzięki ankietom można poznać opinię związaną z interesującymi użytkownika wytworami kultury masowej. Oszczędza za sprawą publikowanych ankiet czas, ponieważ może skreślić z listy filmy, które zdaniem internautów nie przedstawiają sobą żadnej wartości. Twórcy materiałów na YouTube czy platformie Twitch mogą urozmaicić swój content poprzez wykonywanie czynności wynikających z wyników ankiet. Nie warto również zapominać o korzyściach wynikających dla przedstawicieli świata biznesu, którzy prowadzą profile biznesowe na Instagramie. Poznają dzięki ankietom preferencje i opinie potencjalnych klientów. Badają środowisko, żeby wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce.

Jak publikuje się ankiety na Instagramie?

Lista potencjalnych zysków wynikająca z publikowania ankiet jest długa. Nic dziwnego, że cieszą się one niesłabnącą popularnością. W kontekście wrzucania ciekawych, humorystycznych i wysoce informatywnych ankiet, pojawia się pytanie o sposób ich publikacji. Jak się za to zabrać? Czy wymaga to skomplikowanych umiejętności informatycznych? Otóż nie, ponieważ publikacja ankiet jest zabawnie prosta. Zadanie to zamyka się w kilku krokach. Oto i one.

  • Udostępnienie relacji. Od tego zaczyna się całą przygodę.
  • Wybór. Można wyszukać coś z biblioteki bądź też wrzucić zdjęcie. Będzie one udostępnione na InstaStory użytkownika.
  • Funkcja wszystkich opcji i naklejek. Przejść do niej można poprzez trywialne dotknięcie zdjęcia lub przeciągnięcie z góry na dół.
  • Sticker. Tu działanie jest proste. Wyświetli się bowiem określony sticker, którego powinno się wybrać i nazywa się on po prostu „Ankieta”.
  • Ustawianie odpowiedzi. Standardowe, które wyświetlają się w trakcie projekcji ankiety, są „tak” i nie”. Oczywiście nie trzeba się do nich ograniczać. Wystarczy zaznaczyć opcje „nie” i wpisać własne odpowiedzi na pytanie, które ma być osią kreowanej ankiety.
  • Konfiguracja. Odpowiedzi, także te zasugerowane można rozmieścić w dowolny sposób. Wszystko zależy od użytkownika.
  • Pytanie. Skoro pojawiły się proponowane odpowiedzi, to siłą rzeczy musi zostać postawione jakieś pytanie. Można je wpisać poprzez kliknięcie ekranu. Wyświetli się podówczas klawiatura, z której należy skorzystać.
  • Monitoring. Ostatnim punktem jest poznanie reakcji na opublikowaną ankietę. To najprostszy punkt umieszczania ankiety, ponieważ opiera się tylko na jednym jedynym zadaniu. Na wejściu w relację.

Ustawienie ankiety jest dziecinnie proste i nie potrzeba do tego specjalnych kwalifikacji. Cały proces trwa dosłownie parę minut, wliczając w to przerwę na kawę.

Reasumując

Instagram stwarza spore możliwości. Można zarówno się wypromować, jak i wybadać środowisko biznesowe. Dzięki niemu można też nawiązać ciekawą relację z followersami, poznając ich z bliższej perspektywy. Zastosowań ankiet jest sporo, a każda z nich przynosi wymierne korzyści użytkownikowi. Również i prowadząc biznes, można postawić na takie tricki, ponieważ w przystępny sposób można przyzwyczaić użytkowników Instagrama do marki, która jest promowana. Stwarza to też niebywałe możliwości w procesie poznawczym. Dzięki zdobytym na łamach ankiety informacjom można dostosować ofertę do preferencji użytkowników portalu i odnieść sukces biznesowy. Proces wstawiania jest prosty, działa intuicyjnie i trwa niewiele czasu. Przy korzyściach, jakie dostarcza użytkownikowi, warto poświęcić te parę minut swojego czasu.

Oceń artykuł za pomocą serduszka:

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Jak na razie brak głosów! Zostań pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Czy ankietę może utworzyć każdy?

Tak, ankietę może utworzyć każdy właściciel konto bez względu na jego typ.

Polecane wpisy

Instagram dla dzieci, a kontrola rodzicielska - porady
Instagram dla dzieci, a kontrola rodzicielska – porady

Instagram to popularny portal społecznościowy składający się z postów w formie obrazów oraz...

Zakazane zdjęcia - jakich zdjęć nie dodawać do Instagrama?
Zakazane zdjęcia – jakich zdjęć nie dodawać do Instagrama?

Na Instagramie niezwykle istotna jest kwestia grafik. To one grają pierwsze skrzypce i...