Przeciętny Polak między 16-64 rokiem życia poświęca aż 2 godziny dziennie na przeglądanie mediów społecznościowych. Bez względu na to, czy to popularny Facebook, Instagram czy TikTok, coraz chętniej obserwujemy życie innych ludzi. Największe zainteresowanie odnotowują profile celebrytów, polityków, artystów i innych wpływowych osób. Na swoich profilach dzielą się zarówno życiem prywatnym, jak i zawodowym. Przeplatają swoją aktywność także postami sponsorującymi produkty różnych marek. Sami również coraz chętniej zakładamy konta, zbieramy followerów, i klikamy serduszka, przy interesujących postach.
Spis treści:
- Psi i koci celebryta – czyli hasztag pet – czy warto założyć konto dla swojego zwierzaka?
- Profil w social mediach dla pupila – o czym musisz pamiętać
- Petstagram – czyli zadbaj o zdjęcia
- Stuknij dwa razy – czyli dbamy o zasięgi
- Współpraca nie zawsze popłaca – dbaj o komfort
- Twój pupil jest idolem – dbaj o szczerość
Media społecznościowe to miejsce, w którym chętnie dzielimy się swoim życiem. Wśród najczęściej publikowanych postów znajdują się te pokazujące: stylizacje, sposób życia, dietę, kosmetyki, a także dom, wnętrza i pupili. Średnio publikujemy co dwa dni spontaniczne aktywności z życia codziennego. W wielu z nich pojawiają się nasze ukochane psy i koty, których traktujemy jak członków rodziny. Co jeśli Twój pupil, ze względu na swój nietuzinkowy wygląd, rasę czy zachowanie, również zachwyci użytkowników Insta, Fejsa czy TikToka?
Psi i koci celebryta - czyli hasztag pet - czy warto założyć konto dla swojego zwierzaka?
Jeśli zastanawiasz się nad publikacją zdjęć swojego psa lub kota w social mediach, zastanów się, czy chcesz robić to na osobnym koncie. Jeżeli zamierzasz raz na jakiś czas wrzucić fotkę swojego pupila rozważ, czy masz wystarczająco dużo czasu, aby systematycznie prowadzić drugie konto. To dobre rozwiązanie, jeśli chcesz skupić się w pełni na treści (ang. contencie) dotyczącym Twojego zwierzaka. Dzięki temu możesz otworzyć się pozyskiwaniu sponsorów, produktów testowych lub darmowych usług w ramach współpracy.
Jeżeli jednak chcesz zróżnicować treści na swoim koncie wystarczy, że raz na jakiś czas wrzucisz zdjęcie swojego psa lub kota. W ten sposób możesz trafić do zupełnie nowej grupy odbiorców. Zdobędziesz sympatię wielbicieli pupili domowych, dzięki czemu rozszerzysz zasięgi i zyskasz nowych followersów. Pamiętaj jednak, że Twój pupil nie jest jedynie narzędziem do poszerzania grupy odbiorców.
Profil w social mediach dla pupila - o czym musisz pamiętać
Różnorodność to podstawa! Pamiętaj, że publikowane treści muszą być atrakcyjne nie tylko dla Ciebie, ale także dla odbiorców. Bez względu na to, czy zdecydujesz się na nowy profil poświęcony tylko Twojemu pupilowi, musisz wiedzieć, że nuda nie jest wskazana. Urozmaicaj swoje posty o zdjęcia nawiązujące do Twojego zwierzaka. Instagramowy Reels z testem nowej zabawki? A może post z oceną nowej karmy dopasowanej do potrzeb rasy? Brzmi świetnie i ambitnie. Pamiętaj, aby każda wartościowa treść zawierała wyjątkowe zdjęcie.
Petstagram - czyli zadbaj o zdjęcia
Zdjęcia przykuwają uwagę zanim użytkownik pozna treść wpisu. Choć szczegółowe informacje, z reguły, zawarte są w treści, warto zadbać o atrakcyjną fotkę. Czy znasz choć jedną osobę, która nie lubi oglądać zwierzaków w Internecie? My też nie! Oprócz przyciągającego zdjęcia zadbaj także o jego odpowiedni format. Zarówno Facebook, jak i Instagram przycinają fotografie do odpowiedniego formatu. Odpowiednio dobrane i wykadrowane zdjęcie zdobędzie serca Twoich followersów. Warto na bieżąco sprawdzać wymiary grafik zgodnie ze specyfikacjami dostępnymi w Internecie. Bądź czujny – one często się zmieniają. Zadbaj także o to, aby Twoje zdjęcie było wyraźne. Rozmazane grafiki nie cieszą się uznaniem fanów. Jeżeli masz pomysł na ciekawą grafikę, możesz skorzystać z darmowych programów graficznych.
Komfort i bezpieczeństwo to podstawa. Zadbaj o to, aby Twój pupil czuł się komfortowo. Nie podnoś głosu, nie przytrzymuj pupila na siłę w kadrze. Staraj się sprawnie używać smaczków i wydawać odpowiednie komendy. W ten sposób zdjęcia będą czystą przyjemnością.
Zadbaj o wygląd psa lub kota. Zdrowa i zadbana sierść to podstawa, kiedy chcesz stworzyć wartościowy i wiarygodny content. Zadbaj, aby Twój pupil nie tylko wyglądał, ale przede wszystkim był zdrowy. Odpowiednie suplementy zalecone przez weterynarza mogą okazać się pomocne. Jeżeli masz taką możliwość, możesz także skorzystać z wizyty w psim salonie piękności. Odpowiednio przycięte pazurki i wyczesana sierść nie tylko dobrze wyglądają na zdjęciach, ale także poprawiają komfort życia Twojego pupila.
Pamiętaj, że możesz przygotowywać posty „na zapas”. Jeśli zatem Twój pupil wyjątkowo dobrze współpracuje z Toba podczas zdjęć, wykorzystaj okazję i wykonaj dodatkowe fotki. Przydają się, kiedy nie będziesz mieć czas na kolejną sesję lub Twój zwierzak nie będzie chciał współpracować przy kolejnych zdjęciach.
Stuknij dwa razy - czyli dbamy o zasięgi
Najprostszym sposobem na zwiększenie zasięgu Twojego postu są hasztagi. Odpowiednio dobrane, pasujące do contentu, najpopularniejsze zapewnią Ci większą „publiczność”. Z pewnością ucieszysz się, kiedy na Twoim koncie zacznie przybywać followersów. Jeśli ich konto wyda Ci się ciekawe również ich zaobserwuj. W ten sposób pokażesz, że doceniasz wartościowe treści, a Twoja działalność w mediach społecznościowych nie jest skupiona tylko na zdobywaniu serduszek.
Współpraca nie zawsze popłaca - dbaj o komfort
Każdą z oferowanych współprac sprawdź dokładnie. Szczególnie, kiedy obejmuje testowanie karm, przysmaków czy suplementów, które mają ogromny wpływ na zdrowie Twojego zwierzaka. Sprawdź składy, substancje i, przede wszystkim, kieruj się dobrem pupila. Nie testuj zabawek, które mogą wywołać problemy zdrowotne lub grożą zranieniem zwierzątka. Weź pod uwagę jego wielkość, masę oraz temperament. Uważnie obserwuj pupila podczas testowanego produktu.
Twój pupil jest idolem - dbaj o szczerość
Jeśli przybywa Ci followersów, a Twój profil cieszy się uznaniem, dbaj o reputację. Zawsze bądź szczery w wydawanych opiniach i postach sponsorowanych. Jasno wskazuj wady i zalety testowanych karm lub przedmiotów. Jako wpływowa osoba, pozwól innym świadomie podjąć decyzję. W ten sposób nie narazisz się na negatywne komentarze, jeśli produkt okaże się klapą lub zawiedzie zaufanie innych właścicieli.