Statystyki to bardzo ważne źródło wiedzy dla każdego, kto tworzy treści w Internecie. Pozwalają nie tylko uzyskać informacje na temat wyników opublikowanych postów, produktów czy reklam w konkretnym okresie, ale także dają feedback odnośnie contentu, jaki znajduje się na profilu.
Spis treści:
Obecnie niemalże każdy posiada konto na Instagramie – zwykle jednak jest to konto prywatne. Część osób nie wie jednak, że to za mało, aby uzyskać dostęp do statystyk. Niezbędne jest bowiem posiadanie konta profesjonalnego. Nie należy się jednak niczego obawiać – na ten typ konta można przejść w każdym momencie, a prowadzenie go jest bezpłatne. Możliwości, jakie oferuje, są jednak na tyle duże, że wiele osób decyduje się przejść na profesjonalną wersję – przede wszystkim ze względu na nowe opcje śledzenia aktywności, jakie oferuje takie rozwiązanie. Co zrobić, aby uzyskać dostęp do statystyk na Instagramie?
Konto profesjonalne - komu się przyda?
Wielu osobom konto profesjonale kojarzy się tylko i wyłącznie z prowadzeniem firmowego Instagrama. Okazuje się jednak, że przechodząc na typ profesjonalny, mogą zyskać nie tylko małe i średnie biznesy, ale również aspirujący lub pracujący już influencerzy, blogerzy, youtuberzy, a także osoby publiczne. To jednak nie wszystko – na funkcjach, jakie oferuje takie konto, zyskają też wszyscy ci, którzy chcą reklamować swój content, a także osoby, którym zależy na mierzeniu efektów swoich działań.
Jak przejść na konto profesjonalne na Instagramie?
Proces przejścia z konta prywatnego na konto profesjonalne na Instagramie jest niezwykle prosty i poradzi sobie z nim absolutnie każdy, komu zależy na dostępie do dodatkowych, ciekawych funkcji, jakie oferuje serwis. Chcąc uzyskać dostęp do statystyk na Instagramie, należy udać się do ustawień, a następnie wybrać opcję „Przełącz na konto profesjonalne”. Do wyboru pojawi się konto twórcy lub konto firmy – należy więc wybrać model najlepszy dla siebie. Konto twórcy jest idealnym rozwiązaniem dla prywatnych osób oraz influencerów – pozwala na dostęp do uproszczonej wersji skrzynki wiadomości oraz statystyk, w których znaleźć można mierniki efektywności strategii treści. Z kolei konto firmy jest odpowiednim wyborem zarówno dla mniejszych, jak i większych biznesów. Oferuje możliwość dodania do profilu przycisku „Kontakt”, a także opcję wyświetlenia danych adresowych firmy, którą się prowadzi. Ten typ konta oddaje w ręce użytkownika dostęp do wielu ciekawych statystyk – m.in. tych mierzących efektywność działań content marketingowych. Nie można również zapomnieć o tym, że umożliwia kierowanie reklam na Instagram poprzez centrum na Facebooku, a także promowanie postów.
Zalety konta firmowego na Instagramie - jakie są?
Czym jest konto firmowe na Instagramie? Przede wszystkim ulepszoną wersją konta osobistego, która daje możliwość sprawowania większej kontroli nad dodawanymi treściami. Ci, którzy korzystają już z konta firmowego, z pewnością wiedzą, jak wiele funkcji posiada oraz jakie możliwości oferuje. Pozwalają one nie tylko na wypromowanie oferowanego przez firmę produktu lub usługi, ale również umożliwiają znaczne rozwinięcie prowadzonego biznesu.
Taki profil pozwala na udostępnienie użytkownikom numeru telefonu, adresu mailowego, a także lokalizacji, tak aby umożliwić im łatwy kontakt z firmą. Z kolei dostęp do rozbudowanych statystyk na Instagramie pozwala monitorować swoje działania oraz poznać grupę odbiorców – co jest kluczowe, jeśli chce się prowadzić skuteczne kampanie marketingowe. Warto także wspomnieć, że konto firmowe oferuje również możliwość zarobku, poprzez tworzenie postów sponsorowanych.
Gdzie znajdują się statystyki na Instagramie?
Kiedy już przejdzie się przez tworzenie konta firmowego, kolejnym krokiem staje się odnalezienie statystyk na Instagramie, a także, chociaż minimalne zaznajomienie się z nimi. Jak więc znaleźć swoje statystyki? Instagram umożliwia bardzo łatwy dostęp do tego typu informacji. Należy zalogować się na swoje konto, wejść na swój profil, a następnie nacisnąć przycisk, który znajduje się w prawym górnym rogu. Po wykonaniu tej czynności, oczom użytkownika ukaże się karta z zakładkami związanymi z aktywnością, znacznikiem nazwy, zapisanymi postami, bliskimi znajomymi, przejściem do Facebooka, a także… statystykami. Prowadząc konto firmowe należy na nie zwracać bardzo dużą uwagę – podobnie jak na dane, które znajdują się w zakładce „Twoja aktywność”, ponieważ właśnie tam znajdują się najważniejsze informacje na temat rozwoju profilu.
Statystyki na Instagramie - jakie informacje można z nich uzyskać?
Statystyki umożliwiają dostęp między innymi do ilości wyświetleń konkretnego posta. Oznacza to więc, że w przeciwieństwie do osób, które posiadają konto osobiste, oprócz liczby lajków oraz komentarzy pod danym zdjęciem, można się również zapoznać z danymi dotyczącymi ilości osób, jakie widziały post. Nie bez znaczenia jest także możliwość śledzenia zasięgu posta, czyli liczby unikatowych kont, które wyświetliły dodane zdjęcie – każde takie unikatowe konto to potencjalny klient firmy.
Użytkownicy z firmowym kontem do swojej dyspozycji otrzymują również dostęp do danych na temat liczby osób, które wyświetliły profil w ciągu ostatnich 7 dni, a także tych, które kliknęły przycisk „kontakt”. Wspomnieć należy także o dostępie do liczby interakcji dotyczących profilu lub opublikowanych przez niego postów (również w ciągu ostatnich 7 dni). Na co jeszcze mogą liczyć użytkownicy konta firmowego? Otóż na informacje na temat:
- ilości opublikowanych postów,
- liczby użytkowników, która kliknęła przycisk przekierowujący do firmowej strony internetowej,
- liczy nowych obserwujących profil,
- liczy unikalnych kont, które dodały do zakładki „zapisane” opublikowane przez profil posty,
- statystyk Instagram Stories z ostatnich 14 dni.
Jakie posty można analizować w serwisie Instagram? Statystyki pozwalają na sprawdzenie informacji na temat postów opublikowanych nawet 2 lata wstecz.
Jak często sprawdzać statystyki na Instagramie?
Wiedząc już, jak sprawdzić statystyki na Instagramie, warto dowiedzieć się także, co jaki czas powinno się to robić. Otóż najlepszym rozwiązaniem jest regularne analizowanie danych na temat konta. Dobrze jest to robić raz dziennie, jeśli tylko dysponuje się odpowiednią ilością czasu. Umożliwi to stałe kontrolowanie swojego biznesu, a także reagowanie w momentach, kiedy coś nie idzie zgodnie z planem.
Dobrze również zadbać o to, aby poświęcić na analizę nieco czasu. Nie wystarczy jedynie pobieżnie przejrzeć ich wzrokiem. Najlepiej więc skoncentrować się dokładnie na tym, co przedstawiają statystyki i przeanalizować każdy szczegół. Warto stawiać sobie cele oraz motywować się do dalszej pracy tak, aby wyniki konta firmowego były z dnia na dzień coraz lepsze. Pamiętać należy jednak o tym, że na każdy sukces należy sobie zapracować – dobrze więc uzbroić się w cierpliwość, a także przygotować na sporą ilość ciężkiej pracy, której efektem będzie dobrze funkcjonujący biznes i rosnąca liczba obserwatorów.