Jak działa algorytm Instagrama i co ocenia?

Algorytm Instagrama – na co zwraca uwagę i co ocenia?

Share:


Sprawdź naszą ofertę!


Zdobądź popularność i fejm na Instagramie! Oferujemy atrakcyjne ceny i rabaty, a gdy znajdziesz na rynku tańszą usługę, to ZAGWARANTUJEMY Ci korzystniejsze warunki kosztowe! Wypróbuj nas i …nie przepłacaj!

Sprawdź cennik usług

Algorytm Instagrama nieustannie się zmienia

To jakie treści wyświetlają się po zalogowaniu na Instagrama nie jest kwestią przypadku. Nad przebiegiem obserwowania konkretnych kanałów i zamieszczanych w nich postów czuwa specjalny i autorski algorytm aplikacji, który nieustannie się zmienia i jest bieżąco aktualizowany przez inżynierów Instagrama. Jeszcze do niedawna był on ściśle strzeżoną tajemnicą zespołu Instagrama – jego niektóre zasady ujrzały jednak światło dzienne. Głównym założeniem algorytmu Instagrama jest idealne dopasowanie wyświetlanych informacji do zainteresowań użytkownika. Jeżeli zastanawiasz się w jaki sposób aplikacja rozpoznaje te indywidualne preferencje i jak działa Instagram, to przejdź do dalszej części artykułu?

Główne elementy i czynniki oceniane przez algorytm

Zasadniczo można rozróżnić trzy główne czynniki posiadające wpływ na to co jest widoczne na kanale użytkownika Instagrama:

Zainteresowania

Algorytm Instagrama weryfikuje przeglądane wcześniej kanały, zdjęcia i osoby. Analizuje tematykę profili zamieszczonych na Instagramie, które budzą większe od innych zainteresowanie i analogicznie proponuje podobne posty przy kolejnym logowaniu.

Częstotliwość logowania

Algorytm bierze także pod uwagę takie dane jak częstotliwość korzystania z aplikacji. Na wyświetlane materiały ma wpływ każde logowanie. Wykazano, że im są one częstsze, tym nowsze posty są proponowane. Użytkownicy, którzy korzystają z aplikacji rzadziej, mają dostęp do bardziej ogólnych postów o szerszej tematyce.

Relacje

Instagram bierze także pod uwagę jak blisko jest się z osobą, która udostępnia konkretne posty. Aplikacja analizuje także częstotliwość kontaktów z innymi użytkownikami na Instagramie, takimi jak komentarze pod postami i oznaczanie na zdjęciach. Tych, którzy budzą większe emocje, z którymi więcej się rozmawia, komentuje i przebywa – wyświetla w pierwszej kolejności.

Podsumowanie

Oprócz wyżej wymienionych czynników, istotne jest także obserwowanie określonych kont i to jakiej tematyki one dotyczą. Podsumowując – jeżeli śledzi się dużo osób, Instagram wybierze spośród szerszego grona autorów tych, którzy bardziej się wpisują w ogólne zainteresowania użytkownika. Można więc stwierdzić, że aplikacja weryfikuje wybory dokonywane na Instagramie (serduszka, komentarze, dodawanie do obserwowanych) i systematyzuje je. Taki mechanizm pozwala na dobre dopasowanie potencjalnie preferowanych treści, które dzięki algorytmowi będą wyświetlały się jako propozycje do przy kolejnym logowaniu.

Oceń artykuł za pomocą serduszka:

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Jak na razie brak głosów! Zostań pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Polecane wpisy

Śledzenie konkurencji na Instagramie - jak to zrobić?
Śledzenie konkurencji na Instagramie? To możliwe!

Jeśli prowadzisz biznes na Instagramie, wiesz, jak ważne jest monitorowanie działań konkurencji. W...

Ankieta na Instagramie - jak zrobić?
Ankieta na Instagramie – jak zrobić?

Na liście działań marketingowych nie może zabraknąć opcji publikowania ankiet. Co one wnoszą...