Instagram reels - Rolki na Instagramie

Instagram reels – Rolki na Instagramie. Opis i możliwości

Share:


Instagram reels to jedna z nowych funkcji w aplikacji. W dużym skrócie, jest to krótkie wideo nagrane wertykalnie. Wśród rolek dominują treści o charakterze rozrywkowym, ale zdarzają się też filmiki zawierające porady czy też informacje.

W tekście wyjaśnimy, jak działają reels oraz jak można na nich skorzystać.

Sprawdź naszą ofertę!


Zdobądź popularność i fejm na Instagramie! Oferujemy atrakcyjne ceny i rabaty, a gdy znajdziesz na rynku tańszą usługę, to ZAGWARANTUJEMY Ci korzystniejsze warunki kosztowe! Wypróbuj nas i …nie przepłacaj!

Sprawdź cennik usług

Instagram reels - aplikacja naśladuje TikToka?

TikTok dosyć niespodziewanie stał się przebojem w świecie social mediów. Krótkie, zwariowane wideo podbiły serca użytkowników – głównie tych młodszych. Konkurencję szybko zauważyli technologiczni giganci, którzy oczywiście postanowili stanąć z nią do wyścigu. Swoją wersję tiktokowych treści udostępniły twórcom zarówno Instagram (reels), jak i Youtube (shorts).

Tutaj warto jednak zastanowić się nad tym, co sprawiło, że TikTok stał się tak popularny i czy powtórzenie jego sukcesu w ogóle jest możliwe.

Instagram Shop

 

Posty z chińskiego portalu wyróżniają się kilkoma czynnikami:

  • Pierwotnie treści na TikToku były krótkie. Twórcy mieli dostęp do tworzenia filmików 15 bądź 60 sekundowych. Z czasem pojawiła się opcja publikowania dłuższych treści. Aplikacja w dalszym ciągu jednak najbardziej słynie z short form content.
  • Filmiki nagrywane są pionowo. Oczywiście zdarzają się treści powielone z innych portali oraz memy, które pierwotnie zostały nagrane w innym formacie, a później dostosowano je do TikToka. Ogólnie rzecz ujmując platforma została stworzona z myślą o oglądaniu i nagrywaniu na telefonie. Wszystko ma być wertykalne i idealnie mieścić się na ekranie.
  • Jednym z olbrzymich wyróżników TikToka jest kreatywne przerabianie i interpretowanie treści innych użytkowników. Wielkim hitem w dalszym ciągu są filmiki, w których twórcy po prostu tańczą do piosenek. Zdarzają się też posty, w których tiktokerzy poruszają ustami do stworzonych wcześniej słów i dialogów.
  • Filtry i challange. TikTokowi wiele można zarzucić, ale też jedno trzeba mu przyznać. Potrafi stymulować swoich twórców do kreatywności. Pomagają w tym filtry i inne opcje. Niektóre pozwalają zamienić się diabła bądź postać z kreskówki. Inne dają szansę na skopiowanie samego siebie na zdjęciach w różnych pozach. Możliwości są właściwie nieograniczone.
  • Algoyrtm świetnie dopasowujący treści do odbiorców.

Tutaj warto na chwilę skupić się na ostatnim podpunkcie. TikTok wśród swoich fanów słynie między innymi z tego, że proponuje w dużej mierze to, co dana osoba chce oglądać. Krótko mówiąc, to że kolejne platformy udostępniają możliwość tworzenia minutowych treści, nie oznacza jeszcze, że powielą sukces chińskiego social medium.

Reels na portalu Instagram mają wszelką szansę dobrze sobie poradzić z doborem kolejnych filmików. W końcu za jego oprogramowanie odpowiadają specjaliści z firmy Meta.

Rolki i Instagram - jak odbiorcy oglądają te treści?

Rolki w aplikacji Instagram mają niewiarygodny potencjał. Są to krótkie, bo minutowe treści. Algorytm jednocześnie mocno promuje te reelsy, które wzbudzają reakcje i udostępnienia. Dlatego odbiorca jest wręcz bombardowany contentem, który ma wszelką szansę utrzymać jego uwagę. Dodatkowo po zakończeniu, jednego filmiku, natychmiast zaczyna się drugi.

Miłośnicy tej nowej rozrywki na Instagramie czasami ani się obejrzą i nagle okazuje się, że spędzili na oglądaniu rolek godzinę czy dwie.

Jednocześnie trzeba przyznać, że Instagram promuje reels bardzo mocno. Możemy rozpocząć ich oglądanie świadomie, ale też trafić na nie całkowicie przez przypadek. Rolki wyświetlają się w następujących miejscach:

  1. Po środku dolnego paska Instagrama znajduje się przycisk z logo reels. Po naciśnięciu wyświetli się kolekcja rolek, które algorytmy zebrały dla nas w oparciu o nasze poprzednie zachowania.
  2. Propozycje postów w Explore (miks postów, które się wyświetlają po kliknięciu w lupę po lewej stronie od logo reels). Tutaj znajdziemy większość typów treści dostępnych obecnie na Instagramie. Dominują posty. Znajdziemy jednak także relacje i wideo z lekko zapomnianego IG TV. Pomiędzy nimi dosyć często goszczą Instagram reels.
  3. Głównym i najczęściej odwiedzanym miejscem na Instagramie jest jednak zakładka „proponowane posty”. Tutaj również pomiędzy bardziej tradycyjnymi treściami pojawiają się „półki” z reelsami. Niewielkie kolekcje złożone z trzech filmików. Po kliknięciu zostaniemy przeniesieni do właściwie niekończącego się świata rozrywki, jaki wspólnie tworzą rolki i Instagram.

Rolki na Instagramie - jak opublikować?

Rolki na portalu Instagram dodaje się bardzo prosto. Na górnym pasku znajduje się ikonka z charakterystycznym plusem. Klikamy i pojawia się przed nami niewielkie, rozwijane menu. Tutaj możemy wybrać, czy chcemy opublikować:

  1. Post
  2. Relację
  3. Rolkę
  4. Live’a

Po wybraniu numeru 3, aplikacja automatycznie odeśle nas do nagrywania. Na dole i po bokach ekranu zobaczymy także szeroką gamę funkcji. Do naszego krótkiego wideo możemy dodać muzykę. Bardzo ważne są też efekty. To one są jednym z największych wyróżników treści „tiktokopodobnych”.

Bardzo ważne jest też to, że nagrywanie nowego filmiku to opcja domyślna. Możemy jednak również wgrać już gotowe treści i dokonać szybkiego montażu. Tworzenie wideo to najważniejszy etap, ale jednocześnie początek samej zabawy.

Kiedy już jest gotowy, dalej mamy przed sobą wiele pracy. Tutaj już instagramowi wyjadacze powinni sobie świetnie poradzić.

Możemy dodać lokalizację albo oznaczyć osoby, które brały udział w naszym dziele. Koniecznie pamiętajmy też o hashtagach. To jeden z najbardziej rozpoznawalnych elementów Instagrama. Jest też niezwykle ważny w wypadku rolek. To w końcu dzięki hashtagom algorytm wie, po których treściach wyświetlać nasze filmiki.

Reels - Instagram daje szansę na darmową promocję

Jak wspomnieliśmy powyżej rolki są na Instagramie właściwie wszechobecne. Czy chcemy czy nie, prędzej czy później zaczną nam się one wyświetlać. Platformie ewidentnie bardzo zależy, żeby odbiorcy zostawali oglądać tego typu treści w aplikacji od Meta, zamiast „uciekać” na TikToka.

I tutaj właśnie mogą skorzystać osoby, które promują swoje produkty i usługi w mediach społecznościowych. W końcu każda nowa funkcja jest proponowana odbiorcom bardzo intensywnie. A to najzwyczajniej w świecie oznacza szansę na większy ruch.

Tworząc rolki dla swojej marki należy pamiętać o jednym – te treści muszą mieć w sobie jakiś element rozrywki. Przykłady pomysłów na reels, na których można skorzystać, zamieszczamy poniżej:

  • Krótkie tutoriale. Niestety treści tłumaczące, jak obliczyć PITa, mogą się nie przyjąć. Za to szybkie filmiki prezentujące kroki taneczne albo tłumaczące, jak zrobić proste, ale atrakcyjne wizualnie śniadanie, jak najbardziej.
  • Cokolwiek co zawiera zwierzęta. Jest cała osobna rzesza odbiorców, która przegląda Instagrama właściwie tylko i wyłącznie po to, żeby obserwować psy, koty i psy bawiące się z kotami. Rolka to nowa okazja, aby pochwalić się zwierzakiem. Pamiętajmy też, że w tym krótkim wideo może on wchodzić w interakcje z naszym produktem i tym samym go promować.
  • Filmiki z wykorzystaniem efektów. Mnogość tych funkcji już jest duża, a nowe filtry przybywają w szybkim tempie. Można spokojnie wymyślić coś dla właściwie każdej branży.

Oceń artykuł za pomocą serduszka:

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Jak na razie brak głosów! Zostań pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Polecane wpisy

Instagram dla fotografa - jak zacząć? Poradnik
Instagram dla fotografa – jak zacząć? Poradnik

Instagram to jedno z najciekawszych narzędzi wśród mediów społecznościowych, które doskonale odpowiada potrzebom...

Instagram Analytics
Jak korzystać skutecznie z Instagram Analytics?

Instagram Analytics to narzędzie, które pozwala na monitorowanie i analizowanie działań na Instagramie....