Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi
Sprawdź najczęściej zadawane pytania oraz odpowiedzi w zakresie influencer marketingu. Dowiedz się o co pytają użytkownicy i sprawdź nasze odpowiedzi na często pojawiające się pytania. Dowiedz się jak zostać Influencerem na Instagramie!
Jak to działa - jak zostać influencerem?
Zasada działania jest bardzo prosta. Aby zostać Influencerem (znanym Influencerem) zgłaś swój profil do bazy (katalogu) Insta Marketing - uzupełniając prosty i krótki formularz (dostępny powyżej). Oznaczasz działania marketingowe, które możesz realizować na swoim profilu i przesyłasz formularz. Podczas wysyłania formularza nasz system wstępnie zweryfikuje Twój profil - sprawdzi automatycznie podstawowe dane profilu, takie jak: liczbę postów, obserwujących, obserwowanych, średnią liczbę polubień oraz komentarzy jakie zdobywają Twoje posty (analizując 5 ostatnio dodanych postów). W przeciągu 48h od otrzymania zgłoszenia, poddamy Twój profil oględzinom oraz analizie. Sprawdzimy naturalność folowersów, engagement rate (zaangażowanie na profilu) oraz Twoją kreatywność. W przypadku pozytywnej oceny profilu skontaktujemy się z Tobą w celu zweryfikowania stawek za poszczególne aktywności - sugerując Ci ich odpowiedni poziom (bazujący na analizie profilu). Od Ciebie będzie zależeć, czy zgodzisz się z naszą propozycją, czy pozostaniesz przy swoich stawkach przesłanych w formularzu zgłoszeniowym. Po wypracowaniu cennika, utworzymy Twój osobisty profil Influencera InstaMarketing i rozpoczniemy poszukiwania reklamodawców, którzy nawiążą z Tobą współpracę.
Jakie muszę spełnić warunki aby dołączyć do bazy (katalogu) Influencerów?
Aby dołączyć do bazy (katalogu) Influencerów Insta Marketing musisz posiadać publiczny profil Instagram - dostępny dla każdego, na którym publikujesz regularnie posty. Aby zostać influencerem na instagramie Twoje posty powinny cieszyć się zainteresowaniem odbiorców, a sam profil powinien posiadać kilka tysięcy lub kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy naturalnych obserwujących. Profile z niskim zaangażowaniem oraz "sztucznie napompowaną" liczbą obserwujących będziemy dyskredytować, informując mailowo w czym tkwi problem.
Czy wymagana jest regularność publikaci?
Regularność dodawania postów na Isntagramie jest kluczowa! Pokaż reklamodawcom, że jesteś systematycznym oraz zorganizowanym twórcą contentu. Zadbaj o regularność publikacji, gdyż zbyt małe zaangażowanie w prowadzenie konta na Instagramie może okazać się kotwicą, która nie pozwoli wypłynać Ci na szerokie wody. Jeżeli poważnie myślisz nad tym jak zostać Influencerem, to wypracuj w sobie nawyk regularnego publikowania contentu na swoim insta feedzie!
Czy obecność w bazie (katalogu) influencerów jest płatna?
Obecność w bazie (katalogu) Influencerów InstaMarketing jest bezpłatna. Jeżeli dalej zastanawiasz się jak zostać Influencerem, to zacznij od zgłoszenia swojego profil do naszego katalogu. Nie poniesiesz żadnych kosztów. Możesz tylko zyskać, bez żadnego ryzyka. Zgłoś swój profil do naszej bazy i czekaj na propozycje współpracy. Zwiększ bezpłatnie swoje szanse na zdobycie dodatkowych pieniędzy.
Czy mogę umieścić link do swojego profilu Influencera na profilu Instagram?
Oczywiście! Swój link profilowy Influencera (przykładowy link: instamarketing.pl/influencerzy/soniawoj/) otrzymasz po przesłania wniosku o dołączenie do bazy (katalogu) Influencerów InstaMarketing oraz akceptacji, która może potrwać nawet kilka dni roboczych. Link możesz wstawić edytując ustawienia swojego profilu Instagram, uzupełniając pole "Witryna Internetowa". Przed dodaniem linka do swojego profilu zalecamy jego skrócenie np. za pośrednictwem platformy bitly.com. Po zapisaniu ustawień link do Twojego profilu będzie dostępny w Twoim Instagramowym BIO, informując tym samym potencjalnych reklamodawców jakie formy współpracy akceptujesz.
Kiedy prześlecie zaproszenie do kampanii w zakresie influencer marketingu?
Zaproszenie do kampanii wysyłamy indywidualnie w momencie gdy zgłasza się do nas reklamodawca zainteresowany współpracą z konkretnym Influencerem znajdującym się w naszej bazie. Zaproszenia wysyłamy również po akceptacji wstępnej listy influencerów przez naszych reklamodawców do wybranych osób z naszej bazy. Jeżeli Twój profil nie znajduje się w naszym katalogu to dowiedz się jak zostać influencerem i zgłoś się do naszej bazy (formularz i zasady przyjęć znajdziesz powyżej).
Jak zacząć być influencerem?
Nie musisz spełniać specjalnych warunków aby zacząć być influencerem. Na tej stronie w szczegółowy sposób wyjaśniamy jak zostać Influencerem na Inastagramie. Każdy może zostać influencerem! Jeżeli chcesz zostać Influencerem, to zbuduj swoja widoczność oraz "markę" w social mediach. Spróbuj się wyróżnić, podejdź do budowy swojej widoczności nieszablonowo.
Czy influencer zarabia?
Nie zawsze udział w kampanii influencerskiej wiąże się z zarobkami. Czasami wynagrodzeniem za udział w kampanii bywa wypłacane w tzw bartarze - influencer zamiast wynagrodzenia otrzymuje produkty marki lub nagrody rzeczowe. Zdarza się jednak, że za konkretną publikację, lokowanie produktu reklamodawca wypłaca Influencerowi wynagrodzenie uzależnione od wielkości, rozpoznawalności oraz zasięgów "social mediowego celebryty".
Jak zostać managerem influencera?
Aby zostać managerem Influencera musisz posiadać szeroką wiedzę w obszarze social media i tego w jaki sposób dziłają ekosystemy na których komunikację ze swoimi odbiorcami prowadzi Influencer. Doświadczenie poparte projektami przy których brałeś/aś udział może mieć dodatkowe znaczenie. Zwykle wiedzę i takie doświadczenie zdobyć można w agencji digital/social media lub pracując przy działaniach z obszaru mediów społecznościowych po stronie Klienta.
Ile zarabia influencer za post?
To zależy. Każdy influencer zarabia inaczej, bo nie ma 2 takich samych osobowości posiadających tych samych odbiorców. Zarobki za publikację jednego posta kształtują się od kilku złotych do kilkuset tysięcy złotych. Im większa rozpoznawalność oraz wpływ na masy, tym większe gaża za publikację jednego posta! Znaczenie tu jeszcze ma forma - lepiej płatne są materiały wideo!
Jak zarabia manager influencera?
Manager influencera zwykle zarabia w oparciu o stałe fee + zmienną prowizję uzależnioną od przychodów influencera. Zarobki mogą kształtować się od kilkuset złotych do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie.
Jaki powinien być influencer w sieci?
Influencer w sieci powinien być przede wszystkim naturalny i szczery w swoim przekazie. Nie powinien ulegać emocjom ora prowokacjom, które w skrajnych przypadkach potrafią pogrążyć karierę oraz kontrakty na lata lub na zawsze.
Jak wygląda praca influencera?
Praca influencera nie ma stałego schematu. Każdy jest inny i każdy ma swój indywidualny styl oraz tryb życia. Stałym elementem i narzędziem pracy influencera jest telefon i/lub aparat za pomocą którego wykonywane są zdjęcia. Dzień bez zdjęcia/relacji zdarza się rzadko. Złapanie ujęcia w któym ulokowanie produktu nie zawsze jest prostym zadaniem, a wykonanie tego idealnego zdjęcia lub nagrania może zająć nawet kilka dobrych godzin! Jeżeli interesuje Cię takie życie, to na tej stronie szczegółowo opisujemy jak zostać influencerem - tylko od Ciebie zależy czy nim zostaniesz, czy nie!
Czy będziesz dystrybuować treści reklamodawcy?
Nie koniecznie. To jakie czynności w ramach współpracy będziesz musiał/a wykonać zależy od Reklamodawcy. W przypadku Instagrama zwykle jest to lokowanie produktu. Raczej nie powinieneś/aś być nakłaniana aby dystrybuować treści.
Z jakich kanałów komunikacji z odbiorcami warto korzystać przy kampanii reklamowej?
Wybierz kanały komunikacji najbardziej odpowiedni dla siebie! Korzystaj z tego w czym czujesz się najlepiej. Nie rób niczego na siłę - jeżeli naprawdę chcesz zostać Influencerem, to bądź naturalna/y! Jeżeli nie przepadasz za formami wideo, kożystaj z postów oraz relacji. Jeśli nagrania wideo są Twoim konikiem wykorzystaj to w komunikacji z followersami!
Czy reklamodawcy dają wolną rękę w tworzeniu kreacji reklamowych?
Nie zawsze, ale jeżeli lokowanie produktu oraz współpraca ma wyglądać naturalnie, to wymagana będzie Twoja nieszablonowość oraz kreatywność! Podczas gdy będziesz tworzyć konkretny temat, zastanów się jak najlepiej go zaprezentować swoim odbiorcom. Przecież, to Ty znasz ich najlepiej!
Czy mój profil powinien posiadać wartościowe treści?
Jeżeli cały czas myślisz jak zostać influencerem, to tak!. Nie wyobrażamy sobie aby było inaczej. Mało jakościowy kontent nie zagwarantuje Ci sukcesu w influencer marketingu... Nasi partnerzy niechętnie nawiązują współpracę z Influencerami, posiadającymi nijakie profile. Twój profil powinien posiadać jakościowe treści przykuwające oko odbiorców, dzięki czemu zapewnisz sobie sukces oraz wynagrodzenie na wysokim poziomie za współpracę.
Czy mogę polecać produkty za pomocą Instagram reels?
Oczywiście, rolki (reels) to bardzo popularna forma publikacji krótkich materiałów wideo. Osoby korzystające na co dzień z TiKToka rozwiązanie znają od kilku lat. Zwykle reklamodawca określa jakiego typu postów oczekuje w swojej kampanii i jeżeli akceptuje rolki, to jest możliwość publikowania postów w formie rolek z uwzględnieniem lokowania produktów.
Czy powinien interesować mnie algorytm Instagrama?
Oczywiście, że tak! Twój profil żyje dzięki algorytmowi i zawdzięcza mu performance. Dbaj o to, aby nie wypaść źle w oczach Instagrama. Jeżeli podpadniesz, to Twoje zasięgi mogą zaliczyć przysłowiowe dno, a wówczas nie pozyskasz intratnych ofert współpracy i trudno Ci będzie zostać influencerem na instagramie.